безплатна регистрациязабравена парола
      ФОРУМИ » Съквартирантите » Big Елена
 
Big Елена Автор: silvia Публикувано на: 2005-12-28 18:03
Big Елена

Любов, раздяла и неспазени обещания донесоха успеха на втория сезон на риалити шоуто Big Brother в България

Борислав КАНДОВ, Весислава АНТОНОВА

* 2 300 000 зрители гледаха финала на Big Brother 2
* 13 901 000 лв. са рекламните приходи на „Нова тв“ от шоуто
* 3 700 000 лв. инвестира медиата във втория сезон на предаването
* 250 000 sms-а, изпратени за гласуването на финала, определиха носителя на наградата от 200 000 лв.

Не може да не гледаш“ - рекламният слоган на второто издание на риалити шоуто Big Brother се оказа пророчески. Предаването успя да повтори и дори да подобри успеха си от миналата година. И като финансови резултати, и като катализатор на дебати по наболeли обществени теми - етническа толерантност, национализъм, брак, приятелство.

Играта свърши. Равносметката

И ти, и още 2.3 млн. зрители видяхте как на 19 декември Мирослав Атанасов спечели голямата награда от 200 хил. лв. в Big Brother 2. Той победи италианеца Леонардо Бианки с 52% срещу 48% от зрителските гласове. Данните за гледаемостта на агенция TNS/TV Plan сочат, че финалът на втория сезон на шоуто подобри постижението от миналата година, когато краят на Big Brother 1 бе наблюдаван от 2.113 млн. българи. Въпреки високата гледаемост броят на sms-ите в гласуването сега е 250 хил. срещу 850 хил. от първия сезон.
Според данните, предоставени от TNS/TV Plan, средният национален рейтинг* на „Нова тв“ в часовия пояс от 20.00 до 23.35 часа на финала на Big Brother 2 е бил 20.7% (над 1.5 млн. зрители), а пазарният дял** е 52.95%. Почти същите са резултатите и за София. 55.54% от гледалите телевизия в страната на възраст между 18 и 49 години са избрали да проследят финала на шоуто. В понеделник (19 декември) среднодневният рейтинг на „Нова тв“ е най-висок в сравнение с останалите телевизии - 4.99% (пазарен дял от 31.1%). За София среднодневният рейтинг на „Нова тв“ е бил 5.15%, а пазарният дял - 33.51%.
„Данните потвърждават, че Big Brother 2 промени телевизионния пазар в България. Той беше мотив и за другите телевизии да направят големи програмни инвестиции. Това е най-успешният проект на телевизията и инвестицията в него вече е покрита“, коментира пред „Капитал“ председателят на съвета на директорите на „Нова тв“ Силва Зурлева. „Имаме 90% растеж в приходите на медиата и 40% растеж на гледаемостта. Успехът на втория сезон на шоуто е безспорен, но не може да се отрече и успехът на цялата програмна стратегия и схема на телевизията, която започна със старта на Big Brother 2“, коментира изпълнителният директор на телевизията Павел Станчев. Проектът Вig Вrother е сред най-рисковите, но и най-успешните за „Нова тв“. Макар че средният рейтинг за целия период на излъчване на второто издание бе почти същият като на първото, Big Brother 2 успя да привлече близо 14 млн. лева рекламни приходи за „Нова тв“, с 2 млн. повече от миналата година според TNS/TV Plan. В тази сума не се включва финалът на играта. Тези данни показват, че българският пазар прие риалити формата, обяснява Станчев.

Риалити опера

„И нека се знае, че Big Brother 2 е много, много повече от Big Brother 1“, често си повтаряха участниците във втория сезон на риалити шоуто по „Нова тв“. И ако става въпрос за емоции, взаимоотношения и теми, вероятно са напълно прави. Благодарение на добрия кастинг тази година предаването показа много различни проблеми, обсъждани от „съквартирантите“ - от интеграцията на малцинствата и хората с увреждания до управлението на столицата от Стефан Софиянски, употребата на наркотици и мястото на брака в съвременното общество.
Сравнение между съдържанието на първото и второто издание не може да се направи най-малкото заради различните условия, в които бяха поставени участниците. Миналата година те тънеха в лукс, докато тази година трябваше да си го извоюват, изпълнявайки тежки мисии. В първото издание липсваха тайните задачи, поставяни на отделните участници, докато сега този елемент бе въведен още със старта. На 19 септември в къщата влязоха Елена и Мирослав, които имаха за задача да крият от останалите факта, че са женени. Тази на пръв поглед не толкова трудна задача се оказа и искрата, която взриви шоуто и го изстреля към върховете на зрителския интерес. Последвалите драми (раздялата на Елена и Миро, взаимоотношенията и с фризьора Мариян, който по-късно започна връзка с друга от участничките) държаха феновете на играта в напрежение почти през цялото време. Тези събития бързо си спечелиха определението сапунена опера заради приликите със сюжетите на следобедните сериали. С малката разлика, че те се случваха наистина, в тях участваха истински хора, които променяха истинските си съдби.
Шоуто произведе и най-голямата си звезда - Елена, едновременно мразена и привличаща интереса на същата тази аудитория като магнит. Зрителите на „Нова тв“ изгониха Елена от шоуто с рекордно мнозинство (86%) и въпреки това при всяка нейна поява се залепяха за екраните на телевизорите си. Три от четирите седмици, регистрирали пик в зрителския интерес (виж таблицата за гледаемостта), са пряко свързани с нея. Първия път, когато приключи мисията и заедно със съпруга си Миро да крият своя брак. След това седмицата, в която тя беше изгонена от зрителите, и третия път - когато трябваше сама да определи успешни или не са мисиите на двете момичета, натоварени да съблазнят Мариян и съпруга и Мирослав. Четвъртата пикова седмица е тази, в която двете нови момичета влязоха в шоуто.
Участието на рома Бат Сали и на италианеца Леонардо бяха тест за толерантността на обществото към различията - етнически и културни. Тяхното приятелство допълнително привлече зрителски интерес.
„Ние сме сред първите страни в света със силен втори сезон. Не очаквах, че ще надминем първия, заради отегчението на аудиторията и затова, че новият сезон може да не им предложи провокативни изненади и интересни участници. Още със старта обаче опасенията започнаха да изчезват“, каза Силва Зурлева.

Кой гледа

Средната гледаемост на Big Brother 2 е 12.25%, а през първия сезон е била 12.45%. Жените са средно 58% от аудиторията на шоуто, мъжете - средно 42%. Big Brother 2 генерира основната си аудитория сред хората на възраст 25 - 55 години. Софиянци са гледали по-малко шоуто в сравнение с хората от останалите градове, които са били основна аудитория. Нова тенденция през втория сезон на Big Brother е повишаване гледаемостта сред мъже и жени на възраст над 50 години - те са с 30% повече от първия сезон. Обяснението за това отново е в социални теми, дебатирани в предаването. Хората със средно образование са основната група, гледащи Big Brother 2, следвани от тези с основно.
И тази година най-провокативният телевизионен формат остана риалити шоуто. Показа го и реакцията на рекламодателите, и реакцията на телевизионната конкуренция на „Нова тв“. Независимо че през миналата година bTV критикуваше риалити формата, тя включи в програмната си схема четири такива предавания. „Красавицата и отличникът“ например се излъчва вторник и сряда в същия часови пояс, в който по „Нова тв“ вървеше Big Brother 2.
elena i mariqn da da Автор: ivana_01 Публикувано на: 2005-12-28 21:50
elena ako misleshe 4e mariqn shte e s neq kato izlezne tq oba4e se obarka
 
KamenitzaGlobul
Радио Експрес 24 часа
web design: eDesignweb design: eDesign